sobota, 17 lutego 2018

Ramki wielkopolskie

Jak zrobić ramki wielkopolskie

Cześć, z racji tego że jest zima a miałem troszkę wolnego czasu postanowiłem opisać jak robię ramki dla naszych podopiecznych. Na samym początku wybieram deseczki o szerokości 3 cm a grubości 1 cm. Zależnie od rodzaju ula ramki mają różne wymiary. Ja się wzorowałem na starej nadstawce wielkopolskiej.
Przycinam deseczki:
Zaznaczam gdzie będą się łączyć deseczki aby powstała ramka:

Nawiercam dziurki w deskach, aby nie pękały. Należy to robić pod kątem prostym, aby gwóźdź łatwiej się wbijał i nie wyszedł z boku:

Następnie zbijam poszczególne części zaczynam od dołu. Tak mi jest łatwiej, ale każdy powinien obrać swoją technikę. Należy trzymać kąt prosty, aby ramki wchodziły do ula płynnie i nie dotykały ścian bocznych ula:



Na końcu nawiercam dziurki, aby później przeciągnąć drut:


Wystarczy parę godzin poświęcić i ramki gotowe. Jeśli masz materiał to polecam takie rozwiązanie. Parę godzin i taki oto efekt:


W razie jakichkolwiek nieporozumień proszę pytać  w komentarzach.
Pozdrawiam 

Brak komentarzy: